Pages

Friday, November 12, 2010

Doa Bismillah Enam

Saiyidina Jibrail telah menceritakan khasiat-khasiat dan faedah-faedah doa ini kepada Rasulullah s.a.w. seperti berikut:Barangsiapa membacanya dengan hati yang ikhlas dan yakin penuh kepada Allah s.w.t., Insya'Allah mujarab dengan izin Allah di antaranya:
  • Makbul segala hajat dan cita-cita.
  • Luas rezkinya.
  • Jika ditiup kpd perempuan nescaya kasih ia kepada kita.
  • Menang dalam peperangan.
  • Penerang hati.
  • Diajuhkan dari segala penyakit.
  • Dibaca 70 kali tiap-tiap hari aman dari ancaman raja-raja dan pembesar yang zalim yang hendak membunuhnya.
  • Dibaca ditempat yahng suci nescaya dapat melihat malaikat, jin dan syaitan.
  • Dibaca dimalam jumaat 20 kali boleh melihat orang didalam kubur.
  • Aman daripada binatang2 buas.
  • Air laut menjadi tawar.
  • Terlepas daripada terkena bunuh juka dibaca kepada tubuh badan.
  • Jika ditulis dan dijadikan azimat atau dibaca pada sawah aman daripada ancaman babi, tikus atau burung.
  • Terselamat daripada bahaya musuh dan seteru.
  • Terselamat dari karam dilaut.
  • Jika dibaca pada minyak malam jumaat tiga kali boleh memudahkan perempuan beranak jika meminumnya.
  • Orang yang pekak jika dibaca pada telinganya selam 7 hari nescaya mendengar.
  • Orang gila atau yang dirasuk oleh iblis apabila dibaca ditelinga tiga kali insyaallah lari iblisnya.
  • Boleh tawarkan segala jenis bisa termasuk bisa sengat binatang seperti lebah, ular dan ikan.
  • Boleh tawarkan segala jenis racun dan santau, seperti yang diperbuat daripada miang rebung, ulat buku mati beragan, hempedu katak dan sebagainya.
  • Terkeluar daripada penjara apabila dibaca bersungguh-sungguh.
  • Dijadikan jampi untuk menghalau jin dan syaitan.
Cara untuk merawat pesakit yang menderita kerana perkara diatas; latakkan tangan ditempat yang sakit, tahan nafas dan baca al-Fathihah dan juga ayat Bismillah Enam ini. Tiup tempat tersebut dan urut sedikit. Baca juga ayat ini pada air untuk disapukan pada tempat yang sakit dan untuk di minum. Angin akan keluar darpi pesakit dan diikuti oleh muntah, insyaallah.
Doa ini juga boleh digunakan kepada binatang yang termakan rumput yang diracun atau yang dipatuk ular. Kaedah rawatannya adalah dengan memberi makan rumput dan meminum air yang telah dibacakan dengan doa diatas.

AMAL LAH BISMILLAH ENAM INI KERANA IANYA MENJADIKAN SEGALA JENIS RACUN AKAN TAWAR DAN TIDAK MEMBERI MUDHARAT KEPADA PENGAMAL KALAU TERMINUM. GELAS YANG MENGANDUNGI RACUN AKAN PECAH KALAU DIPEGANG OLEH PENGAMAL BISMILLAH ENAM.
Pesanan Ustaz tu: kalau yg lemah semangat harap jgn amalkan. takut terperanjat2 di buat nya nanti. suara lantang tak tau dari mana kejut suruh bangun tahajjud atau subuh. kalau ada luka dipicit2 luka tu suruh bangun subuh ke tahajjud ke dan macam2 lagi la...yg mengamalkannya sudah tentu tau akan perkara ini wallahualam

INSYAALLAH. (dengan keizinan Allah) 

Saya hanya berkongsi ilmu yang ada, kalau ada silap harap komen2 lah ye...

19 comments:

Jery_Alid Misyahzniirf said...

thanks puji ikon saya tu .... hehhehe .... doa ini baik untuk kita amalkan ....

~daknakaltomey~ said...

selamat beramal ^_^

Masrom said...

mekasih berkongsi ilmu,,,

farah nordin said...

beramal, berilmu.. soleh...

farah nordin said...

lebih bagus kalau sebelum makan kita baca Doa tersebut,,, mungkin ia akan terhindar kita dari segala niat jahat orang kepada kita...

~daknakaltomey~ said...

jln jln

Masrom said...

pagi boss

Masrom said...

pagi boss

rosenizam said...

bagus doa2 mcm nie yer..sedar sket..hahaha

~daknakaltomey~ said...

sy jd doctor yg x bertauliah. hahaha

Masrom said...

jalan2 di keheningan pagi... hehehe

~daknakaltomey~ said...

sakit perut ye??? pe kte bce Doa Bismillah Enam ni

~daknakaltomey~ said...

sy dtg niey

Masrom said...

lawatan tengah hari... boss

Nani Aling said...

salam ziarah

rosenizam said...

en nizam..tul tak sy buat assignment yg banner tuh..nati check yer...thanks...

azhar said...

amin...InsyaAllah...

nizam omar said...

sorry lupa nak bagi tahu, semalam ada kursus lah..jmpa menteri besar pahang.huhuh..sorry...tak cakap awal..huhuhu

Mama Glam 4 Lil One said...

alhamdulillah.. info yg memang bagus sekali.. mgkn ramai diantara kita yg lupa @ tak tahu khasiat dan khaifiatnya.. dah tau ni, dari diri sndri nk amalkan ke apa.. rajin2 la kan..

kredit pada boss, moga Allah membalas apa yg bos kongsikan ini.. (tetiba rasa macam tawaduk la pula)..

Related Posts with Thumbnails

Followers