Pages

Sunday, October 3, 2010

Kredit Maxis Hotlink Sentiasa Hilang

Assalam dan selamat sejahtera, hari ni saya nak berkongsi dengan anda semua tentang pengalaman saya menggunakan hanphone.Nampak macam biasa aje.Tapi kalau dihitung jumlah yang sindikit tu ambik dari jumlah kredit saya.Memang dah banyak.Start tahun lepas dah saya perasan,tapi saya ingat hanya message yang tak menggurangkan kredit.

Rupa-rupanya,..jeng..jeng..jeng...satu message yang dia bagi sent kat kita, rm1.50 ditolak dari kredit kita.Kalau sebulan hantar 5 kali. Dah berapa? Rm1.50 X 5 = RM7.50. Sesenang betul sindikit ni dok ambil duit.Bagi yang dah terkena, tahu lah perasaan nya.Mungkin anda akan menjadi mangsa seterusnya..Siapa tahu?

Ni contoh SMS yang saya terima..anda pernah dapat tak? 

Rm1.50 Hi memberku, klik untuk mendapatkan cun "WARUNG BOY" donload.http://wap.smilemy.com/smile/s?info=MYBASE&mode=WAP&key=SL1000013827 Dari nombor 36362 

Dengan tak semena-mena kredit anda akan terus ditolak.Mudahnya dengan teknologi sekarang.Tak payah nak merompak kat rumah anda pun.Pakai Handphone pun dah boleh. 

Saya pun terus menelofon maxis hotlink hotline 1 300 820 120, Rasanya ada dekat 10 kali saya telephone.Naik frust nak dail.Bunyi diorang angkat, terus senyap.tut..tut..tut..Diorang letak...Rasa macam nak maki je. Tapi apa boleh buat kan.Hujung minggu.Diorang pun ada perasaan malas nak kerja. Itu tak penting lah, akhirnya ada yang jawab. Syukur sangat.Saya pun mengadu lah kat dia.

Dia pun bagi tahu, tu bukan maxis punya.Dia pun ajar lah kat saya.Dah selesai perbualan saya.Terus saya ambik handphone dan menaip dengan sepantas kilat.Macam ni SMS saya. 

STOP ALL dan hantar ke 36362 tekan sent. 

Selang beberapa saat satu SMS masuk,Begini SMS berbunyi. 

RM0.00.Your subscription to all services has been terminated. Thank you for your patronage. 

Akhirnya berakhirlah penderitaan saya selama ini.Apa pun Mekasih Operator maxis hotlink tu.Saya Bagi 4 bintang. Korang pernah jadi macam saya ke?Kongsi2 lah dengan saya dengan komen anda semua.Ok..mekasih sudi membaca.

14 comments:

bain said...

pergh.. 1 info yg bernas..thumbs up 4 u.. kaedah nie leh guna utk no hp celcom gak ker???

Syed Nizam Syed Omar said...

@bain rasanya boleh kot, apa pun bertanya pada syarikat telekomunikasi anda dulu..hehehe

diela712 said...

ada lah singgah..tak perasan kot....sometimes internet prob bile nk letak komen..nasib saya bukan pengguna maxis....huhu

Syed Nizam Syed Omar said...

@diela712 ye..saya memahami kerjaya anda..tak marah pun..tapi janganlah senyap je..celcom pun ada jugak masalah ni.kalau pakai bil..tak da kot.

toyolkiut said...

TK cukup paham mslh cmni sbb kerja TK mlibatkan hal2 cmni jg..bkn sj maxis tp smua sykt telekomunikasi tdedah dngan anasir ni, payah nk bendung sbb skrg mcm2 teknik/tknologi blh guna, auto sms, bulk sms dll..blh hntr ke 1000 no skaligus sec rawak.. 1 akaun depa dsekat, 10 yg baru muncul..yg dpt msj blh la tau apa sbb sms bercaj dhantr, tp yg tarik credit tp xde rekod msj dterima lg payah nk detect..kita x register pun tp depa blh tarik kredit n claim income dr sykt komunikasi yg tlibat..

Syed Nizam Syed Omar said...

@toyolkiut oh..ye ke..kadang2 yang terinaya pengguna.Nama syarikat telekomunikasi yang jadi problem..Banyak terima aduan kan.Orang marah..teknologi dah semakin maju..orang tak tahu mcm mana lah kan..kena tindas.sedih.

nun beauty empire said...

celcom lak camne yea...boss tolon sisat tuk celcom...hhehhehehe

Syed Nizam Syed Omar said...

@Norulhuda Sarbangi he.hehh..dah macam penyiasat lah pulak..tanya TK ye..dia dalam bidang telekomunikasi.Tiap2 syarikat ada..so rajin2 lah bertanya dengan pihak syarikat telekomunikasi anda ye..bukan apa, supaya tak terinaya macam say..huhuh..1tahun kena potong je..rugi top-up..

cikserai said...

cikserai pnah kena.tapi bkn dgn maxis..tapi dgn celcom..yahun lepas kot kes ni..ari tu cikserai topup rm10, tapi x sampai 10 minit.. kredit da jadi rm1..cikserai dpt 3 msg.. 1 msg dia amek rm3..sebelum tu pon, da banyak kali kena, tapi tak perasan..hangin la masa tu..da la tgh pokai..tibe2 duit kne amek lak.pastu cikserai sms kt number tu STOP ALL..naseb baek jadi..pastu da ok da

Syed Nizam Syed Omar said...

@::cikserai:: Kalau yang tak tahu car macam mana nak buat, cian kat diorang kan..pasal kat komen tu..nanti saya buat post ye..nak buka buku panduan ye..lupa.ok.

farah nordin said...

pernah gak terjadi ngan broadbnd celcom..asal dtg aje bil melebihi dari guna..lepas kol center n STOP ALL that okey kembali .... huhu keciannnn

Anonymous said...

hehehehe..sy pon penah terkena dulu..krdt suka hati jak meka potong..x tauk la dari mana meka org dpt tauk no hp sy sdgkan sy x darftar pon apa2 dari meka..btw,hapi2 selalu ye.. =))

lelyana (shaari) said...

kalo saya dah terdelete msg tu cane? kene hantar kat nombor mana lak? dalam minggu ni dah bape kali reload, hilang saje!

kim na-na said...

mcm mne ny unsubscribe mcg dr 23110 yer...krdt asyik hilang jer...stiap kali reload msti tggl sen2 jer...kdng2 mereka ptong suka hati

Related Posts with Thumbnails

Followers